[ad_1]

Начальниця управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області Лілія Синчук

Начальниця управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області Лілія Синчук

  Напередодні професійного свята освітян спілкуємось з начальницею управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області Лілією Синчук. 

Пані Ліліє, розпочався новий навчальний рік, і питання забезпечення належного рівня та якості освітнього процесу знову гостро постає перед усіма його учасникам. Яка програма дій вашої Служби на сьогоднішній день?

   Пандемія, звісно, внесла корективи в життя, але ми навчилися працювати в нових умовах. Сьогодні Державна служба якості освіти України має багато завдань і повноважень. Робота управління набирає нових обертів. По-перше, це, як і раніше — допомога школам, закладам профтехосвіти, позашкільної та дошкільної освіти задля підвищення якості освітньої діяльності »

Зараз багато говорять про нові перевірки шкіл, про інституційні аудити. Що планується в управлінні ?

   Інституційний аудит — одне з головних повноважень Служби. Це зовнішня перевірка і оцінювання діяльності закладу освіти, за результатами яких робиться висновок про ефективність внутрішньої системи функціонування та надаються рекомендації як керівнику, так і засновнику закладу щодо модернізації системи освіти в навчальному закладі. Уже з початку навчального року працівниками нашого управління разом з незалежними експертами проводиться позаплановий аудит, до кінця року планується ще 5 інституційних аудитів у школах міста та області. Під час цих заходів експерти оцінюють освітні й управлінські процеси закладів освіти відповідно до затверджених критеріїв. Нагадаю, що експерти — це учителі-практики, колеги. Школи перевірятимуть, наскільки комфортно там вчитися і вчити. Інституційний аудит не є каральним заходом, він балансує в собі підтримку і контроль.

А що робить ваша Служба для допомоги керівникам шкіл, дитячих садочків у новому навчальному році?

   У рамках підготовки до нового 2021/2022 навчального року Державною Службою якості освіти України розроблено порадники та методичні рекомендації. Щоб підтримати педагогічні колективи на шляху підвищення якості освіти, підготовлено друге, оновлене й доповнене, видання «Абетка для директора», впроваджено постійно діючий онлайн-курс «Управління якістю освіти в школі». Це практичний інструмент, який підкаже керівнику, як побудувати якісну школу, як перетворити слабкі сторони на сильні, як створити стратегію розвитку закладу та як стати лідером.

   Крім цього, до нового 2021/2022 навчального року в межах державно-приватно-громадського партнерства Державна служба якості освіти України спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR розроблено електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти. Проведено дводенний онлайн-марафон з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Працівниками управління Служби також проведено онлайн-семінари та виїзні семінари длякерівників закладів дошкілля територіальних громад.

   Багато уваги на початку навчального року приділено директорам шкіл, які призначені на посаду вперше. Державна служба якості освіти провела для них триденний онлайн-семінар, крім цього в нашому управлінні для кожної школи визначені координатори, які надають онлайн-консультації, консультації в телефонному режимі з наданням рекомендацій, роз’яснень, виїзду в заклади освіти.

   Крім інституційних аудитів, які ще методи збору інформації щодо освітніх процесів використовує ваше управління?

   Задля вивчення питання організації та якості забезпечення освітнього процесу Державна служба якості освіти проводить різні опитування серед керівників закладів загальної середньої освіти, учителів, учнів та батьків.

Реформа шкільного харчування теж зараз жваво обговорюється всіма зацікавленими. Що робить Служба для вирішення цього питання ?

   Якісне і здорове харчування дітей у закладах освіти – це аксіома, якої мають дотримуватися всі директори шкіл під час його організації.Забезпечувати потрібні умови, формувати стійкі навички здорового харчування в учнів є важливою частиною роботи кожного керівника закладу. Адже за результатами інституційних аудитів 68% опитаних школярів харчуються саме в школі. Державна служба якості освіти надає рекомендації щодо поліпшення безпеки освітнього середовища, організації харчування учнів. Зокрема у закладах освіти директори та засновники мають узгодити з положеннями нового Санітарного регламенту стан повітряно-теплового режиму, освітлення, прибирання приміщень, організації харчування тощо

 Як бачимо, завдань у Службі багато, розкажіть про інші повноваження. Наскільки відомо зараз розпочався третій етап сертифікації вчителів початкових класів. Скільки вчителів Кіровоградщини беруть участь?

   Так, саме зараз відбувається вивчення практичного досвіду роботи педагогічних працівників, воно триватиме з 20 вересня до 12 листопада. Оцінюванню підлягають мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова, емоційно-етична, інклюзивна, здоров’язбережувальна та інші професійні компетентності, визначені оновленим професійним стандартом вчителя початкових класів.

   До цього етапу допущено 1171 учитель, кожен з яких успішно пройшов попередній етап, 37 з них – учителі початкових класів Кіровоградщини.

   Спостереження за навчальними заняттями відбувається за допомогою технологій відеоконференцзв’язку. Для об’єктивності оцінювання учасники сертифікації розподіляються таким чином, щоб експерти нашої області вивчали роботу колег з інших областей, наприклад, цьогоріч це учасники з 10 областей, зокрема Київської, Львівської, Харківської, Одеської та інших. Результати сертифікації оприлюднять на початку грудня. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової/позачергової атестації і є підставою для присвоєння педагогу відповідної кваліфікаційної категорії та звання. Також учителі, які успішно пройдуть сертифікацію, отримають 20% надбавку до заробітної плати щомісячно протягом трьох років.

 Що б Ви хотіли сказати наприкінці нашої розмови?

   Напередодні Дня вчителя хочу подякувати всім освітянам за їх сумлінну працю і сказати, що в такий непростий час нам потрібно об’єднатися, бо лише у співпраці закладів освіти, учасників освітнього процесу, Служби ми зможемо досягти результату, на який очікує українське суспільство. Адже ми всі працюємо для задоволення освітніх потреб та очікувань конкретно кожної дитини, її батьків, педагогів, освітян і держави в цілому.

[ad_2]

Источник: 0522.ua

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *